With you - Chapter 3

Eftersom alla känner mig här. När jag gick till mitt skår kunde jag inte tro mina ögon. VA? går Bella här? Vad gör hon här?

Bellas perspektiv:

Jag tog ut mina matte böcker från skåpet eftersom vi skulle ha matte nu. Det bästa jag gillade med matte det var att jag alltid satt själv. Igentligen så skulle det tydligen sitta någon brevid mig men han kom aldrig så jag hade alltid lugn och ro. Men när jag kom in till mattesalen så satt han där. Vad konstigt. Jaja. Jag mummlade fram ett hej men fick inget tillbaka. Okej?? mysko..! När vi hade börjat jobba ett tag så kännde jag mig ganska obekväm och ja kunde inte alls konsentrera mig eftersom jag hade hans blickar på mig. Men jag fick aldrig ögonkontakt med han så ja det känndes lite mysko..! Jag , Jasmine och Sofia gick inte på samma skola. Men vi hade varit bästisar sen dagis så vi tappade aldrig kontakten. När matten var slut så hade jag inte gjort ett enda tal..! Jaja..! Nu var det dags för NO och jag satt brevid honom igen. Jag sa Hej igen men han svarade inte. OMG kan han inte bara svara på ett HEJ? ELLER??? Jag blev klar med uppgiften vi hade fått och det blev han också så vi skulle hålla på med att plocka isär ett batteri? Okej. Så vi började plocka isär och sen så antäcknade (?) vi.

När vi hade börjat plocka isär det fick jag någon slaks gega i ögat. Det sved skit mycket och jag kunde inte låta bli mina tårar rann. Min NO lärare kom till mig och jag fick spruta med en grej i mitt öga och sen så blev allt normalt igen.

 När jag satte mig på min plats igen så frågade han.
-Hur gick det?
-Jaså nu kan du säga nåt?
-Förlåt men hur gick det?
-Det gick väll bra.
-Okej.
-Vad heter du fårgade jag?
-Jag heter jusssssssssssss jessi
-Jah okej Bella. Så Bella har du träffat. Jussssssssss ´Jessi nu?
Justins perspektiv (Jessi*)

Under dagen hade Bella sagt hej men jag vågade inte svara. För jag var rädd att hon skulle känna igen min röst. Så jag bara igga det ( ignorera ). Men sen på NO fick hon typ nån grejs i ögat och då  var jag tvungen att fråga..
-Hur gick det?
-Jaså nu kan du säga nåt?
-Förlåt men hur gick det?
-Det gick väll bra.
-Okej.
-Vad heter du fårgade hon. Och då stannade mitt hjärta. Jag kunde ju inte säga att jag var Justin men då gjorde jag ett misstag
-Jag heter jusssssssssssssssss onej jag måste komma på något jag vet Jessi
-Okej Bella svarade hon till baka fast det visste jag ju redan ;) Sen kom NO läraren.
-Jasså du har träffat Jusssssssssss men då gjorde jag ett täcken på att jag heter Jessi. Jessin nu?
-Hehe eh.. aa det kan man väll säga.

Tur han sa inget. När No:n var slut så gick jag till mitt skåp och la in allting. Nu var det dags för lunch. Det var Tacos det var faktiskt välldigt gott. Jag såg Ryan och Chaz och sa att det var en tjej som jag kännde som var här och att jag inte heter Justin utan Jessi. Dom fattade precis. Sen så såg jag Bella komma till oss.
-Hej Jessi
-Hej Bella.
-Kan jag sitta här med er?
-Visst.
-Så vad heter ni? frågade Bella till Ryan och Chaz och dom svarade.
-Ryan och Chaz.
-Okej. Vi satt och pratade ett tag men sen så var vi tvugna att gå för nästa lektion skulle börja. Fast Chaz och Ryan hade inte likadana lektioner som jag och Bella. När jag och Bella kom till idrottsalen så gick hon till tjejerna och jag till killarna. När jag kom ut till gympa salen så stod Bella redan där. Wow jag måste berätta det för henne snart...! Vi körde basket och vi körde etta och tvåa väljare. Bella och jag hade fortfarande inte fått ögon kontakt en och hon kännde inte igen mig heller. Jag blev etta väljare och Isabella som en annan tjej heter blev tvåa väljare. När det stod mellan Bella , Benjamin , Lovisa , Eric och Karin så tog jag Bella. Sen så dela vi bara upp resten. Men när jag sköt ett mål så blev det mål men min mössa ramlade av och när min och Bellas blick mötes så såg jag hur hon fick tårar i ögonen och sprang där ifrån..

Kommentera? haha vad tror ni kommer hända i nästa Chapter. Hur kommer Bella ta det? Kommer hon förlåta Justin för att han ljög för henne? Hmm..! knepigt. Jaja kommetera ;)<3<3 puss/ Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0